مقالات آرشیو خبر ها
در منطق بانوی پیر هیچ چیز ارزشمندتر از پیروزی نیست

در منطق بانوی پیر هیچ چیز ارزشمندتر از پیروزی نیست

پیروزی ارزشمند است اما نه بیش از هر چیز دیگر؛ پیروزی تنها چیزی نیست که ارزش دارد. این عقیده برخی از عاشقان فوتبال هست، نظری متفاوت از گروه دیگری از دوست داران فوتبال که تنها نتیجه گرفتن و رسیدن به برتری در یک بازی را ارزشمند و مهم می دانند. در حقیقت هر گروه از علاقه مندان به فوتبال نظری متفاوت نسبت به این ورزش پرهیجان دارند. برخی به دنبال نتیجه اند و برخی به دنبال لذت برد و حتی دسته ای که هر دو بخش یعنی نتیجه گرفتن و خوب بازی کردن را در کنار هم می خواهند و می پسندند.

 

تیمی خوب بازی میکند، بسیار دیدنی و هوادار از دیدن این بازی لذت می برد، اما برنده نمی شود، بنابر این ارزش ندارد! این حقیقت ندارد. فوتبال تنها پیروز شدن نیست، فوتبال لذت بردن و علاقه مند کردن است.

 

یک هوادار چه دراستادیوم و چه در خانه و یا یک کافه برای دیدن یک بازی خوب زمان صرف می کند، بهایی پرداخت می کند. اگر پیروز شوی که چه بهتر و چه خوب است که توانستی هوادار را راضی و خشنود کنی و این مطمئنا ارزش فراوانی دارد. اما به این معنا نیست که اگر پیروز نشدی، نمایش و نحوه بازی تیم ات هیچ بیننده ای نداشته.

 

اگر موفق به جذب هوادار شده باشی، حتی اگر توانسته باشی یک نفر را به فوتبال علاقه مند کنی و یا حتی نظر او را جلب کرده باشی، تو موفق شدی، هر چند که این موفقیت زمانی بیشتر خواهد شد که برنده هم شده باشی ولی اگر پیروز نشوی اما باعث شده باشی که این هوادار از صرف زمان برای دیدن بازی احساس رضایت کند این واقعا امتیاز مثبت تلقی خواهد شد.

 

اما گروه مخالف بر این باورند که تو تنها زمانی موفق خواهی بود که برنده از میدان خارج شوی، این تنها هدف مهم و قابل پذیرش است. در فوتبال هیچ چیز ارزشی بیشتر از پیروزی ندارد و هرگز به یک بازی خوب امتیازی داده نشده و نمیشود، بنابر این ارزش یک نمایش جذاب همیشه زیر سایه یک نتیجه پنهان است، بنابر این ارزش چندانی ندارد. در این شرایط به برتری نرسیدن حتی با یک بازی جذاب و دیدنی نمی تواند چشم گیر باشد. هر چند که تعدادی از این افراد بر این باورند که نمایش خوب مهم است اما تنها زمانی ارزشمند خواهد بود که تیم مد نظر یک تیم بزرگ و مشهور نیست، در این صورت حتی جذاب بازی کردن می تواند امتیاز بزرگی تلقی شود.

 

اما چرا به این دیدگاه در دیدار یوونتوس و تاتنهام پرداخته شد؟ ! این دو تیم در بازی برگشت در ومبلی لندن برابر هم صف ارایی کردند، مصافی که بردن در ان ارزشی دو چندان داشت و هیچ کدام از دو تیم نمی توانستند به یک نمایش خوب و دیدنی بسنده کنند و بدون کسب نتیجه از ان بگذرند.

 

یک سوی میدان یوونتوس کبیر را داشتیم و سوی دیگر تاتنهام انگلیس، در منطق بانوی پیر هیچ چیز ارزشمندتر از پیروزی نیست. رسیدن به پیروزی و موفق شدن نهایی تنها مسئله ای ست که ارزش دارد و در میدان فوتبال تنها باید برنده از میدان خارج شد. اما مربی تاتنهام معتقد است پیروزی می ارزد اما تنها مسئله مهم بردن نیست.

 

در این شرایط است که تفکر و اندیشه های یک مجموعه در یک دیدار بزرگ و حساس می تواند روند را به شکل قابل توجهی تغییر داده و نتیجه نهایی را به نحوی که تو به آن ایمان داری رقم زند.

 

یووه شب گذشته یک بار دیگر ثابت کرد که همواره از منطق باشگاهی اش پیروی می کند و در این مجموعه بزرگ و ارزشمند، همواره رسیدن به پیروزی ست که ارزش دارد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: